Jeugdtennis bij TVV

TVV wil een tennis-omgeving bieden waar zowel de jeugd, als de volwassen spelers zich thuis voelen en kunnen groeien tot een niveau dat past bij ieders ambitie en capaciteiten. Om dit te bereiken is er voor de jeugd een jeugdbeleidsplan én een speciale commissie: de jeugdcommissie. In het jeugdbeleidsplan staat omschreven hoe de jeugdcommissie wil bijdragen aan de doelstelling van de vereniging. Het uitgangspunt daarbij is een volwaardig lidmaatschap.

Als lid maak je deel uit van een vereniging. Omdat je tennis nooit alleen kunt spelen, heb je medespelers nodig. Je maakt dus deel uit van een groep met wie je training gaat volgen, oefenwedstrijdjes speelt en deel gaat nemen aan activiteiten en competities. Dit om je technische vaardigheden te vergroten en vooral steeds meer spelplezier te beleven aan tennis. TVV biedt kinderen daarom een jeugdtotaalpakket  Tennis aan, waarbinnen dit allemaal wordt gerealiseerd!

Tennistraining

Tennis is fun! Bij TVV maken jonge of onervaren kinderen op een leuke manier kennis met tennis via het Tenniskidsprogramma. Een stimulerend programma dat speciaal is ontwikkeld om kinderen op een leuke manier te leren tennissen. Onder leiding van een professionele trainer van Sport Events worden de techniek, spelregels, puntentelling en het spelinzicht aangeleerd. Onze enthousiaste clubtrainer Rudi heeft ruime ervaring met geven van tennislessen op verschillende niveaus. Uiteraard kunnen enkel leden van TVV gebruik maken van deze tennislessen.

Een gratis proefles voor de jeugd is altijd mogelijk. Klik hier voor meer informatie over een proefles.

Meer informatie over het Jeugdtotaalpakket is te vinden via deze link. Het Jeugdtotaalpakket Tennis  is toegespitst op de tennissport, dat wil zeggen dat alleen de tennislessen hierbij inbegrepen zijn.

Activiteiten

Om het geleerde in de praktijk te brengen organiseert de jeugdcommissie allerlei laagdrempelige jeugdactiviteiten. We vinden het belangrijk dat er een mix is van inspanning en ontspanning. Samen met andere tennismaatjes leren we de jeugd spelenderwijs de aangeleerde techniek in de praktijk te brengen. Op onze jaarkalender staan alle activiteiten die worden georganiseerd.

Competitie

Competitie betekent wedstrijdjes tennissen samen met een aantal kinderen van TVV tegen kinderen van andere clubs uit omliggende dorpen. Hierdoor kan worden geoefend wat bij de training is geleerd. Afhankelijk van leeftijd en speelsterkte wordt in een ‘kleur’ competitie gespeeld. TVV vindt het belangrijk dat alle kinderen die tennissen óók competitie spelen. Dit is namelijk niet alleen gezellig, maar de kinderen worden zo ook steeds beter. En dát zorgt voor nog meer plezier in tennis. Meer informatie is te vinden op de pagina Kia Tenniskids Competitie. Wil je meer weten of ben je gewoon nieuwsgierig? Kijk dan eens op de Tenniskidscompetitiepagina (en kijk daarbij ook zeker naar dit filmpje).

Vrij tennissen

Natuurlijk is het altijd mogelijk om samen met een tennismaatje of een ander TVV lid vrij te tennissen bij TVV. Het enige dat je hiervoor moet doen, is het reserveren van een baan. Dat kan van thuis uit, via een speciale pagina op onze ledenwebsite of via de TVV app. Jeugdleden mogen uiteraard ook vrij tennissen met volwassenen.